RPA - Robot Process Automation
Automatizarea proceselor repetitive care sporește productivitatea.
Ce este automatizarea proceselor robotizate?
Automatizarea proceselor robotizate (sau robotic process automation – RPA, pe scurt) este o tehnologie software construită să execute acțiuni repetitive cu scopul de a crește productivitatea și de a elimina sarcinile anoste din îndatoririle angajaților. Odată programați corect, roboții pot să capteze și să extragă date, să execute tranzacții, să genereze rapoarte și să efectueze o gamă largă de acțiuni diferite. Astfel, roboții care rulează procese automatizate vor livra constant și consecvent indiferent de amploarea sarcinii sau a datelor pe care trebuie să le proceseze. Eliminând activitățile banale din atribuțiile angajaților, aceștia sunt stimulați și motivați să ducă la îndeplinire sarcini complexe, mai profitabile pentru companie.
Care sunt beneficiile implementării RPA?
- Accelerarea proceselor de lucru
Sarcinile plictisitoare, consumatoare de timp, sunt lăsate în grija roboților. Aceștia nu au nevoie de pauze și nici parte de distrageri, astfel vor duce la bun sfârșit acțiunea pentru care au fost programați într-un timp mult mai scurt decât ar putea angajații umani.
- Managementul resurselor
RPA salvează nu numai timp, ci și bani. Procesele automatizate care rulează fără intervenția angajaților sunt eficiente din punct de vedere al resurselor, eficiență care este direct proporțională cu cantitatea de date procesate.
- Reziliență și acuratețe
Procesele automatizate nu sunt afectate de fluctuațiile de încărcare, iar consistența în ceea ce privește livrarea rezultatelor chiar și în perioadele aglomerate este unul din marile avantaje ale RPA. Software-ul elimină probabilitatea erorilor umane, crescând acuratețea datelor și calitatea randamentului.
- Crește productivitatea și moralul angajaților
Angajații care sunt scutiți de sarcinile banale, repetitive dau un randament mai bun la muncă. Acest lucru se întâmplă pentru că ei se pot concentra pe interacțiuni umane (cu clienți și parteneri) și pe activități mai complexe sau creative. Satisfacția angajaților este stimulată prin atribuirea de responsabilități mai semnificative. Un angajat fericit este un angajat performant și loial.
- Îmbunătățește satisfacția clienților
Clienții companiilor care au implementate procese automatizate se bucură de servicii de o calitate mai bună, timp de răspuns mai scurt, produse mai stabile și date mai exacte. Acest aspect nu numai că aduce un nivel de satisfacție mai mare în rândul clienților, ci și o reputație mai bună pentru companie — și implicit, o mai mare profitabilitate.
În ce domenii se poate folosi RPA?
Automatizarea proceselor robotizate este o tehnologie populară în domeniul financiar și cel bancar, însă versatilitatea acestui sistem ne permite să îl aplicăm în aproape orice industrie. Educație, sănătate, construcții sau aviație — RPA impactează pozitiv orice domeniu în care este implementat, iar departamentele de IT, relații cu publicul, contabilitate sau juridic sunt printre cele care au cel mai mult de câștigat atunci când o companie decide să își eficientizeze procesele prin automatizare.
Soluții Digitalizare
Solicită Demo
Solicită acum o sesiune demonstrativă și descoperă avantajele pe care Blacksys le-ar putea oferi afacerii tale!